שיווק דיגיטלי לעסקים

מאמרים - אופיר גנון

חומרים עדכניים בנושא של שיווק העסק ברשת

אסטרטגיה שיווקית – הטעות הגדולה שעסקים עושים בשיווק באינטרנט

רבים מהעסקים משקיעים זמן וכסף בפרסום באינטרנט ומאוכזבים מהתוצאות. והסיבה היא שמתחילים ישר בפרסום בלי לעשות חשיבה מקדימה וצעדים מקדימים, לפני הפרסום, כאשר בפועל הפרסום מגיע רק בסוף.

השלבים הנכונים צריכים להיות לפי הסדר הבא:

  • בידול
  • מיתוג
  • יחסי ציבור
  • קידום
  • פרסום

בידול העסק שלי לשאר העסקים בתחום שלי, מנקודת המבט של העסק מצריך עבודה של פילוח הלקוחות בעסק. הגדרה של לקוחות אידאליים לפי הפילוח שהגדרנו, מציאת יתרונות יחסיים בעסק בהשוואה לעסקים אחרים בתחום שלנו.

מיתוג – איך העסק שלנו נראה בעיני הלקוחות, פיזית, חווית לקוח, נראות גרפית, אתר ורשתות חברתיות.

יחסי ציבור – סיפורי הצלחה של לקוחות בעקבות שימוש במוצר או השירות שלנו. הכי אפקטיבי  שאנחנו בעצם מתחייבים לתוצאות שהלקוחות הפוטנציאליים היו רוצים לקבל. עדויות הלקוחות יספרו את הסיפור שהלקוחות הפוטנציאליים רוצים לשמוע, כמובן הכל צריך להיות אמין ואותנטי.

קידום – פעולות  שאני מבצע כדי לגרום לאנשים לחשוב ולקחת חלק בעסק שלי. בשלב הזה נצטרך לבנות משפך שיווק שבו השלב הראשון יהיה התנסות כמה שיותר קלה ופשוטה במוצר או השירות שלנו, כמובן שבניית משפכים שיווקיים הם שונים מעסק לעסק, אבחל החשיבה צריכה להיות בכיוון הזה, כאשר אנחנו מוליכים לקוחות פוטנציאליים שלנו ממוצרי\שירותי בסיס למוצרי\שירותי פרמיום שהם הרווחיים ביותר בעסק שלנו. העיקרון צריך להיות – מוצרי\שירותי בסיס – ביניים ופרמיום.

דוגמא למשפך שיווק לעסק שמוכר מוצר – בחנות מקוונת – שלב ראשון – מכירת מוצר מהזולים שיש לנו לקנייה – הרשמה למועדון לקוחות – מכירה ממגוון המוצרים הרחב – מכירות חוזרות דרך המועדון.

דוגמא למשפך שיווק לעסק שמוכר שירות – השלב ראשון יכול גם להתחיל במידע חינמי ואיכותי שייתן ערך מוסף או שירות בסיסי שנותן ערך במחיר נמוך – שירות ביניים – שירות פרמיום.

כמובן שצריך לבנות את משפך מדויק לכל עסק.

פרסום – רק אחרי שעשינו את כל החשיבה והעבודה המקדימה, צריך לתכנן את הפרסום ולשלב בו את כל השלבים המקדימים שעבדנו עליהם. הסבירות שהפרסום יעבוד טוב ויביא תוצאות עולה בהרבה על פני חוסר עבודה מקדימה. כמובן שאין דבר כזה הצלחה של 100% לכן חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע ולוודא שיש תוכנית גם למקרה שדברים לא עובדים. חשוב להבין שדרך העבודה הנכונה בפרסום היא התנסות, איסוף סטטיסטיקה ושיפור מתמיד. להתמדה יש חלק חשוב מאוד בהצלחה בתנאי שעושים את הפעולות הנכונות.

לסיכום, חשוב מאוד לעבוד בשלבים בשיווק לוודא שכל שלב עובד, לעשות חשיבה אסטרטגית שיווקית נכונה  וספציפית לעסק, לבנות מודל קטן שמתאים בדיוק לעסק, לנסות ולשפר לאורך זמן, מודל אפשר גם לשנות בהתאם לתוצאות, חשוב גם להיות בבקרה על ההוצאות ולהתחשב בהם, במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים שהם יותר מוגבלים בתקציב הפרסום שלהם לכן רצוי לעבוד בהתחלה עם מודל קטן ולהתמיד, הסבירות שזה יעבוד היא גבוהה מאוד.

שתף את המאמר

תפריט נגישות